Wist je dat de spray van het onderwaterschip tot 35% van de weerstand veroorzaakt bij traditionele snelle boten? Deze sprayweerstand bestaat uit twee delen: wrijvingsweerstand en vormweerstand. Wrijvingsweerstand komt door het extra natte oppervlak, en de vormweerstand ontstaat door de druk die de boot vertraagt. Bij Petestep hebben ze daar iets op gevonden.
Door de spray vlakbij het wateroppervlak te onderscheppen en naar achteren te leiden, verminderen de rompen de wrijving, verhogen ze de lift en creëren ze stuwkracht. Dit gebeurt allemaal zonder de lawaaiige, traditionele ribbels (strakes) die normaal op de romp zitten. Hierdoor wordt de romp gladder, vooral in golven, en wordt het geluid verminderd.
Schokabsorberende vaart
De klappen van golven worden met maximaal 50% verminderd dankzij de Petestep-romptechnologie, deels doordat de traditionele ribbels zijn verwijderd. Voor professionele bootbestuurders (denk aan F1 of reddingsboten) is dit van grote waarde, omdat het hun prestaties verbetert en het risico op blessures en schade vermindert. Voor ons recreatieve bootgebruikers betekent dit veel meer comfort en minder stress.
Petestep-technologie
Bekijk de video om te zien hoe onze deflectoren werken. Ze leiden de spraywaterstroom om, wat het natte oppervlak vermindert, lift creëert en stuwkracht naar voren genereert.
Hopelijk is dit zo duidelijker en makkelijker te begrijpen!